Als je werkgever je geen werk aanbiedt over langere tijd en de bedrijfsarts adviseert je om dan maar thuis te blijven kan dit dan zomaar ?

Ik vraag me af of dit zomaar kan,wat zijn de bevoegdheden eigenlijk dan van de bedrijfsarts,in zulk geval van een werknemer met diverse beperkingen die moeilijk plaatsbaar is in een organisatie na bv een reorganisatie waarbij de oorspronkelijke functie (de eigen functie) is vervallen die je altijd goed vervulde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de bedrijfsarts dit advies geeft, omdat je ziek kunt worden door het geen werk aangeboden krijgen, dan mag de bedrijfsarts je adviseren thuis te blijven. Maar dan nog kan de werkgever vinden dat je wel moet komen. De bedrijfsarts geeft slechts een advies, waar de werkgever in de meeste gevallen in mee zal gaan, maar dat in dit geval niet hoeft. Je bent verplicht de uren dat je ingeroosterd staat, naar je werk te komen, je werkgever is ook verplicht je dan uit te betalen, omdat hij/zij door je een contract te bieden, heeft gegarandeerd werk voor je te hebben, dat aantal uren.
Een bedrijfsarts mag oordelen over je gezondheidstoestand en daar een advies over geven, ook in het voorkomen van ziekte. Maar mag je niet adviseren thuis te blijven, omdat je je verveeld op je werk. Misschien kun je dit met je werkgever regelen, dat je beschikbaar bent voor werk, als dat er is en anders thuis blijft. Doe dit niet zonder toestemming van je werkgever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedrijfsarts geeft dus advies en werkgever vindt dat je moet komen ook al heeft hij geen werk of geen motivatie om naar passend werk te zoeken of het op een andere wijze op te lossen. Simpel mag je dus doen wat je wil als je maar aanwezig bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je zomaar wegblijft, al is dit op advies van de bedrijfsarts (zonder medische reden), dan is dit werkweigering. Je kunt dus beter gaan en een goed boek meenemen.