Wordt de uiterste einddatum van de "aansluitende uitkering" (WW-plus) aangepast aan de verhoogde AOW-leeftijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

WW-plus : vervolguitkering aansluitend aan WW uitkering is tot AOW leeftijd

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-oudere-werklozen-ioaw-iow-ioaz/ioaw-uitkering
10 jaar geleden
Welke uitkeringen blijf je niet ontvangen?
Ontvang je een WW-uitkering, een ZW-uitkering, of WAZO-uitkeringen? Dan heb je een uitkering met een maximale duur. Is de maximale duur nog niet verstreken dan kan deze doorlopen tot de AOW-gerechtigde leeftijd. Is de maximale duur wel verstreken dan heb je mogelijk recht op bijstand tot het moment dat je de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt.
10 jaar geleden
Helaas zijn beide bovenstaande antwoorden geen antwoord op jouw vraag: de WW plusregeling voor Voortgezet onderwijs is een bovenwettelijke branche regeling, en geen (benedenwettelijke) werknemersverzekeringswet zoals de WW. Het vermelde wettelijke kader is dus niet van toepassing

De VO regeling is in ieder geval op dit moment nog niet aangepast: de einddatum van de aansluitende uitkering staat nu nog op de eerste dag van de maand waarop de 65-jarige leeftijd wordt bereikt (zie de bron bij mijn reactie op jouw vraag over de hoogte van de uitkering).

Ook is nog niet bekend of en wanneer de VO-WW-plusregeling wordt aangepast. Dat is onderdeel van CAO onderhandelingen. Hierover kun je het beste contact opnemen met vakbond of ex-werkgever