Hoe vind ik een leuke bijbaan?

Ik ben net 16, en een beetje op zoek naar een leuke bijbaan. Niet zozeer om het geld, maar vooral omdat alle mensen om mij heen wel werken en als je als student een bijbaan zoekt zonder ervaring te hebben dat een probleem is.
Maar nou heb ik op sites gekeken van winkels bij mij in de buurt, maar die zoeken geen van alle mensen. Hoe kom ik nou aan een baantje?
Liefst geen krantenwijk, ben een paar keer meegelopen met een vriendin van me, verschrikkelijk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je iets leuks op het oog hebt, een open sollicitatie sturen.

Antwoorden (5)

mijn zoon werkt al jaren in een restaurant, begonnen als afwashulp en nu in de keuken , hij vind het erg leuk. Misschien een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens in een parfumeriezaken, drogisterijen, warenhuizen of ze iets tijdelijk hebben. Wie weet krijg je ook nog korting op make-up en kleding e.d.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet altijd even gemakkelijke om een bijbaan te vinden als 16-jarige. Daarom vind je hier het meest actuele aanbod van bijbanen voor scholieren van 16 jaar en ouder.

Misschien heb je hier wat aan:

Toegevoegd na 40 seconden:
http://www.zoekbijbaan.nl/categorie/bijbaan-16-jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vacatures zijn helaas allemaal uit de buurt :(
Is er bij jou in de buurt een McDonalds? Leuk werk en gezellige collega's. Komt nog bij dat het werk in heel Nederland hetzelfde is, kortom als je het nu al leert en je gaat later in een andere stad studeren, kun je daar ook zo aan de slag, zonder eerst weer "opgeleid" te hoeven worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerstpakketten hangt dan van je restaurantmanager af.
Ik heb er voor en tijdens mijn studie zo'n jaar of 9 gewerkt. Altijd kerstpakket gekregen en het loon was ook prima (maar ik viel dan nog onder de oude CAO, met daarin o.a. de zondagstoeslag.
Ga zelf bij die winkels langs.
Die hebben namelijk vaak best wel baantjes, voor zaterdag- of zondaghulp of avondhulp. Maar die publiceren ze niet op hun sites, want ze hebben aanbod van werkwilligen genoeg.
En anders plakken ze een aanvraag op hun winkelruit.
Zelf er langs gaan en gaan vragen.

Anders even zoeken op zoekbijbaan.
http://www.zoekbijbaan.nl/categorie/bijbaan-16-jaar