mijn werkgever wil mij overdragen aan een uitzendbureau, hierdoor veranderd mn contract mbt mn contractduur en uren, mag dit?

dit gebeurt zodat mn werkgever sneller niet goed functionerende werknemers kan ontslaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe denkt uw vakbond daarover?

Antwoorden (4)

Dit mag alleen als je hiermee instemt. Wel kan als je contract afloopt het bedrijf zeggen dat ze je alleen nog willen hebben via een uitzendbureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi bedankt voor je reactie,
m'n contract loopt 9 maart 2011 af mijn werkgever is dus in principe te laat met opzeggen als ze mn contract alsnog niet willen verlengen dus kan ik er nu dan vanuit gaan dat ik op geen enkele manier gedwongen kan worden tot het tekenen van dit contract? Misschien ook niet geheel onbelangrijk om te weten ik ben 27 weken zwanger.
ronron1212
13 jaar geleden
Je werkgever is niet te laat. Hij kan het je tot de laatste werkdag vertellen. Is niet netjes maar het kan.
Een contract is er om je aan te houden. Als je werkgever liever via een uitzendbureau de mensen inhuurt, had hij dat moeten doen voordat hij een contract met jou heeft afgesloten.

Als je nu een deeltijd contract voor bepaalde tijd hebt, en hij wil jou overdragen naar een uitzendbureau, kan je er zeker van zijn dat je minder lang en met minder uren zult gaan werken. Dat hoef je niet te accepteren.
itsme
13 jaar geleden
Dat ligt er aan wat voor contract je hebt bij je werkgever.
Als je in vaste dienst bent, zal hij een goede reden moeten hebben om jou te ontslaan en daar hoef jij niet mee in te stemmen.
Als hij vraagt of je zelf ontslag wilt nemen, moet je dat niet doen.

Als hij je ontslaat, na afloop van een contract met een einddatum, tja dan kan dat.
Je komt dan in dienst van dat uitzendbureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees niet dat er bij jullie een reorganisatie is. Als je een vast contract hebt, moet je het eens zijn met dit ontslag (wat het is) en met de (onzekere) overstap naar een uitzendbureau. Bij een uitzendbureau heb je geen zekerheid op werk en moet je "alles" aanpakken als je wilt blijven verdienen. Dat is geen voortuitgang op wat je nu hebt, lijkt mij.
Je werkgever mag dit niet zonder jouw toestemming doen en omzeilt hiermee de wet die er is voor als je niet goed functioneert. Hij wil je goedkoop "lozen" en heeft daarna geen enkele verplichting aan je. Nu wel. Hij moet je namelijk de kans geven om te verbeteren in je werk en daar moet hij ook ondersteuning in geven (dmv scholing of begeleiding). Dat wil hij allemaal niet doen en daarom probeert hij het zo.
Dat is geen nette werkgever. Blijf zitten waar je zit en teken geen contracten die in jouw nadeel zijn. Laat altijd door een deskundige beoordelen als je aan een aanbod van je werkgever twijfelt zodat je weet wat je krijgt en wat je verliest bij jouw keus.
Bronnen: