Moet de werkgever vrij geven?

Mijn vriend werkt in de bouw en nu gaan we over 2 weken een weekendje weg. hij heeft een kleine 2weken geleden vrij gevraagd. nu hebben ze gezegd dat ie vrij kan krijgen als ie voorloopt met het bouwproject. mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit soort dingen moeten in de CAO staan. Als vakanties vantevoren moeten worden aangevraagd (wat trouwens in veel sectoren gangbaar is) dan kan de werkgever dit zeker doen. De werknemer kan dan pas vakantie opnemen op een moment dat de werkgever hier toestemming voor geeft, en voor de werknemer betekent dit dat deze niet kan boeken voordat die toestemming er is.

Dus ja: dit mag. Kijk even wat er in de CAO staat of eventueel in de huisregels van het bedrijf, dan weet je hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat mag de werkgever kan bepalen dat de aangegeven vrije dagen niet uitkomen met het werk en dus op een ander moment kunnen worden opgenomen.