Wat kan/moet een 17-jarige met de jaaropgave van zijn bijbaantje?

Vroeger vulde je een T-formulier in (ik weet niet eens meer waarom). Kan of moet hij iets met de belasting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De Belastingdienst heeft vanaf belastingjaar 2010 het T, Tj, en E-formulier afgeschaft. Dit zijn papieren formulieren. Het P-formulier vervangt het T-, Tj en het E-formullier. Deed je vorig jaar aangifte op papier, dan ontvang je hierover binnenkort van de Belastingdienst een brief.

Heb je geen aangiftebrief of -formulier voor 2010 ontvangen? Maar verwacht je wel dat je belasting moet betalen of denk je dat je meer dan € 14 terugkrijgt? Doe ook dan aangifte. Je kunt over het jaar 2010 tot en met 31 december 2015 geld terugvragen. Daarvoor heb je de DigiD-inlogcode nodig. Gebruik je DigiD-inlogcode om digitaal aangifte te doen. Voor het downloaden van de aangifte:
http://www.belastingdienst.nl/download/2750.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt alleen belasting terugkrijgen als er belasting is ingehouden! Wat is ingehouden staat op je jaaropgave.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk kun je belasting terug krijgen. Het normale belastingaangifteprogramma is zo ingevuld, aan de hand van de jaaropgave. Programma berekent dan meteen, hoeveel je terugkrijgt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Gewoon bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Je antwoord is niet helemaal duidelijk, wat moet je precies bewaren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoelt marius dat Dannis de jaaropgave moet bewaren maar Dannis wil weten wat hij met de ingehouden belasting kan doen.
Kimath
13 jaar geleden
Ik was ook niet helemaal wakker, op zich klopt het antwoord wel, de vraag was wat je met de jaaropgave moet doen, en het antwoord bewaren klopt in dat geval.
De jaaropgave moet je sowieso bewaren. Kijk even goed op de jaaropgave of er belasting is ingehouden. Zo niet hoef je niets te doen, is er wel belasting ingehouden kan je die terug vragen d.m.v. een t-biljet. Die is te downloaden op www.belastingdienst.nl. Vergeet niet een digid-code aan te vragen. Die is nodig voor de verzending van het t-biljet naar de belastingdienst.