Hoe moet je een hotel beginnen in het buitenland ( canarische eilanden , spanje ) : financiering , risico's , papierwerk ?

Ik en mijn vriend zijn al na aan het denken over onze toekomst . Mijn vriend en ik zouden samen graag een hotel beginnen en liefst dan nog in zuid-spanje of de canarische eilanden . Hoe kunnen we dit betalen ? We zouden graag eerst op kleine schaal beginnen en dan uitbreiden . Ik studeer binnenkort af als bachelor economie en mijn vriend heeft beroeps gedaan en wil verkoper worden . Hoe kunnen we samen een hotel beginnen ( waarschijnlijk met lening ) en welk papierwerk komt er bij kijken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Begin bij het begin en het begin is altijd een ondernemingsplan. Ook loont het om aspirant lid te worden van Horeca Nederland; dat kost niet zoveel maar je kunt dan een orienterend gesprek met een consultant voeren zonder direct al teveel kosten te maken.

Uiteraard moet je dan wel wat op papier hebben (concreet) anders heeft het weinig zin.
Maar met name ten aanzien van financiering voor hotel/horeca zijn ze goed op de hoogte. De financiering is vaak het lastigste, je moet echt een bepaald percentage eigen vermogen hebben. Zij zullen je precies kunnen vertellen hoeveel.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik begrijp jouw vraag trouwens wel, hoor - veel mensen denken dat je pas iets kunt als je eigen geld hebt. Dat hoeft niet perse waar te zijn, laat je goed voorlichten zodat je weet waar je over na moet gaan denken. Het is een he-le gro-te stapel papier- en nadenkwerk!