Ik werk 16,12 uur per week, ben 32 jaar en zit in schaal 30 gehandicaptenzorg. Ik verdiende deze maand 476,63. is dit een redelijk salaris?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dit maandbedrag herleid naar een uurloon dan is dat idd. 6,82 euro per uur.
Ik ga er van uit dat je dat bedrag netto hebt ontvangen.
Bruto zou je dan ca. 9,20 euro per uur verdienen.
Het bruto wettelijk minimum uurloon voor een volwassene (23 jaar en ouder) is 8,57 euro. (per 1 januari 2014)

Het wettelijk minimumloon wordt meestal betaald voor laag gekwalificeerde arbeid en is een bescherming voor de werknemer tegen onderbetaling in bedrijven en beroepen waarvoor geen CAO geldt.

In een CAO wordt altijd een beloning naar functie en de zwaarte van de functie afgesproken. Dat is een bindende afspraak waarvan door de werkgever niet mag worden afgeweken in negatieve zin, hij mag wel hoger belonen als hij dat nodig vindt.
Deeltijd arbeid moet worden beloond naar de geldende loonschaal van de functie binnen de CAO met een evenredigheid naar de gewerkte uren.

Het bruto uurloon is dus afhankelijk van je functie en de geldende loonschalen binnen de CAO waaronder je valt.