ik wil van baan veranderen. Maar ik ga dan van functiegroep 45 naar 35. Van verpleegkundige naar verzorgende. hoeveel gaat met dat schelen in salaris?

huidige baan werk ik 20 uur, nieuwe baan 28 uur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kun je eenvoudig opzoeken in de CAO Zorg.
Als het goed is is dat boekje aan je verstrekt bij je contract. Mocht je hem nu niet meer bezitten dan kun je die ook altijd nog online raadplegen.

Om je vraag te beantwoorden:
Schaal 45: 25,27 per uur
Schaal 35 21,04 per uur
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er ook aan waar je in schaal 45 zit en waar je in schaal 35 ingeschaald wordt. Er zijn zogenaamde trappen( van 1 tot 10) en elke periodiek ga je een trap omhoog tot je aan je plafond zit. Soms zit er dus overlap in de trappen (bijv. dat trap 8 bij schaal 35 overeenkomt met trap 1 in 45), maar dan moet je dus weten waar je ingeschaald bent. je zou dan kunnen nakijken of het salaris dan gelijkgesteld kan worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
even in het document gekeken van het vorige antwoord en dat kan. er zit overlap in (dus als je in schaal 35 hoog ingeschaald wordt, hoef je er geen verlies op te draaien, kwestie van onderhandelen denk ik;))