* Omdat die vacatures in een streek zijn waar niet zo veel mensen wonen die een baan zoeken.
* Omdat het niveau van de vacatures niet aansluit bij wat werkzoekenden te bieden hebben.
* Omdat het vaak om specifieke vacatures gaat waar specifieke opleiding en kennis voor nodig is. Vooral voor speciale technische beroepen.
* Omdat er dus een ‘mismatch’ is tussen vraag en aanbod. Veel werklozen hebben niet de juiste diploma’s of ervaring voor de huidige vacatures. Ook in de zorg.
* Omdat veel mensen met een WW uitkering formeel wel werkzoekend zijn, maar het wel best vinden zo (dat is echt waar, ik ben er een van!).
* Omdat beschikbare mensen niet de juiste kennis en competenties hebben waar werkgevers naar zoeken.
* Omdat veel werkzoekenden met kennis en ervaring al wat ouder zijn,
en die willen de werkgevers niet.
* Omdat veel schoolverlaters geen ervaring hebben en dat willen de werkgevers wel.

............etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst: wat raar die minnetjes. genoemde redenen zijn inderdaad redenen waardoor de verschillen ontstaan. Ik wil er slechts nog 1 aan toevoegen: Iemand die zijn baan verliest en altijd heel goed heeft verdiend komt op 70% van zijn laatst verdiende loon. Ik ken gevallen waarbij dit altijd nog meer is dan wat ze in een nieuwe baan kunnen verdienen. Voor deze mensen is het een financiele strop om weer te gaan werken, begrijpelijk dus dat ze hun verplichte solicitatiebrieven de deur uit doen maar wel hun best doen om niet te worden aangenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is niet begrijpelijk want je krijgt eerder een baan als je al een baan hebt dan dat je al maanden of langer niets doet. Verder houd je niet eeuwig die 70%, eens ga je naar de bijstand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat "eens naar de bijstand" gaat niet altijd op, bijv. als je partner een goed inkomen heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn dus veel redenen waarom een vacature niet wordt vervuld.

Andere antwoorden (2)

Veel van de vacatures passen niet bij de mensen die in de ww lopen andere functie worden gevraagd dan wat op de arbeidsmarkt vrij is.
11 jaar geleden
Naar welke vacatures kijk je?

Over het algemeen zijn vacatures in de technische sector moeilijk op te vullen, er is veel vraag naar MBO'ers en HBO'ers en werklozen hebben gewoon die opleiding niet.

Verder zijn veel vacatures er voor ongeschool personeel en dat willen de mensen met een hoge(re) opleiding weer niet.