Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot welke sector valt het beroep: Journalist?

Ik wil graag weten tot welke sector een Journalist behoort, ik heb het een beetje proberen op te zoeken, maar ik ben er niet veel wijzer uit geworden. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sector Media & Journalistiek
Een journalist verzamelt, bewerkt en publiceert nieuws. Dit nieuws kan overal betrekking op hebben. Een journalist gebruikt media om zijn nieuws onder de aandacht te brengen. Dit kunnen kranten of tijdschriften zijn, maar tegenwoordig zie je steeds vaker dat websites of weblogs als medium worden gebruikt, waardoor nieuws vaak bijna real time beschikbaar is. Van oudsher is dit een wat conservatieve branche maar als gevolg van de vele ontwikkelingen, zoals de opkomst van internet en de verspreiding van gratis kranten zoals Spits en Metro, kan men niet stil blijven zitten en worden media gedwongen om ook naar de toekomst te kijken en innovatief te handelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding