Is het legaal als je producten zonder merk uit China koopt en doorverkoopt op je eigen site?

Ik vroeg me af of dit mag van de wet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dit is wettelijk toegestaan.
Je moet btw en invoerrechten over de goederen betalen, en uiteraard omzetbelasting afdragen aan de Belastingdienst. Ook moet je ingeschreven staan bij de KvK.

Let wel op, zodra jij spullen importeert ben jij verantwoordelijk.
Die producten zijn niet EU gekeurd en bij schade van de klant ben jij ALTIJD verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het producten zijn die hier legaal zijn, en je niet de indruk wekt dat het iets anders is dan het in werkelijkheid is (je zegt immers 'zonder merk', je mag dan uiteraard niet doen alsof het wel van een bepaald merk is), is het geen probleem wanneer je alle relevante belastingen ervoor afdraagt.