Hoelang is de opzegtermijn na ontslag nemen?

Als je ontslag neemt tijdens een vast contract, hoelang moet je dan nog blijven werken bij dat bedrijf?
1 maand? En als je dan bv 10 jan ontslag neemt moet je dan doorwerken tot 10 febr, of 1 maart?
En hoe zit het met de vakantiedagen die er dan nog over zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Indien er in de Arbeidsovereenkomst of CAO geen specifieke afspraken staan dan is het 1 maand.
En dan is het geen vast recht om openstaand verlof in die periode te mogen opnemen!.

Toegevoegd na 38 seconden:
NB Op 2 januari opzeggen betekent dat de maand ingaat op 1 februari!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

meestal heb je 1 maand opzeg termijn dus als je in januari opzegt kan je eind februari weg en worden de nog resterende vakantie dagen en eventueel vakantie geld uitbetaald. je kunt er ook voor kiezen de dagen op te nemen binnen de opzeg termijn.
11 jaar geleden
Je moet minimaal 1 kalender maand werken na je opzegging. Al geld dat niet altijd, dat staat in je contract. Dus als je zeg maar 20-1 opzegt kan je per 1-3 weg. Maar net wat ik zei het geld niet altijd dus check je contract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meestal is dit 2 maanden opzegtermijn,bij sommige bedrijven moet je bijv.per de eerste van de volgende kalendermaand opzeggen,dus dan krijg je de volgende situatie;nu bijv.opzeggen zou resulteren in opzeggen per 1 februari met een opzegtermijn van 2 maanden dus per 1 april vrij om te gaan en te staan waar je wilt,maar meestal kun je dit ook terug vinden in je contract
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 maand op zeg termijn indien je maand salaris hebt , en er niks in je AO staat over een andere termijn . Of in je cao nog iets daar over staat . Dus op zegging voor 1e Vd maand 10 Januari staat gelijk aan 31 januari na 28 februari uit dienst . Vrije dagen mogen dan uitbet: worden . Of in overleg indien het bedrijfs belang zich er niet tegen verzet . Dus zijn er net 2 van de 3 al op vakantie of ? Dus in overleg .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doorgaans is het zo dat je één volle salarisperiode moet uitwerken en de dán lopende salarisperiode afmaken.
Resterende vakantiedagen worden uitbetaald. Te veel opgenomen vakantiedagen worden op het laatste salaris ingehouden.
Im onderling overleg kan er altijd van deze regels worden afgeweken.
11 jaar geleden
Het wettelijk maximum is 2 maanden, waarbij die tijd ingaat per de 1e van de eerstvolgende maand. In je contract of CAO kan echter iets zijn opgenomen om deze tijd te verkorten. Soms kun je ook in goed overleg met de baas het een en ander regelen, bijvoorbeeld de laatste maand je vakantiedagen opnemen en de rest onbetaald verlof.

Toegevoegd na 21 minuten:
Toch nog even opgezocht. Het is voor de werknemer één maand: Burgerlijk wetboek, boek 7, artikel 672, lid 3:
De door de werknemer in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt één maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Im welke wet is dit opgenomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik putte uit mijn geheugen over de colleges arbeidsrecht, maar heb het even opgezocht: Burgerlijk wetboek, boek 7, artikel 672, lid 3:
De door de werknemer in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt één maand. http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/Boek7/Titel10/Afdeling9/Artikel672/geldigheidsdatum_04-01-2013