Wat moet je doen bij een rozenkwekerij?

Ik wil Misschien bij rozenkweker werken als bijbaantje maar wat voor taken moet je daar uitvoeren?

Ps. Uitleg van de taken zou fijn zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Dat zal voornamelijk het knippen van rozen worden. Misschien nog mesten, water geven, opruimen en schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het meeste werk bij een rozenkwekerij is het pluizen van de bloemen. Dat is dat de zijtakjes (pluizen) van de rozentak voorzichtig worden weggebroken. Als die zouden doorgroeien, vraagt dat zoveel energie van de plant dat de groei van deze zijtakken ten koste gaat van de grootte van de hoofdknop. Daardoor krijg je een minder mooie bloem die ook minder waard is. Het gaat dan alleen om de pluizen hoog in de plant, uit die onderaan groeit juist weer de volgende bloem.

Oogsten is het belangrijkste werk, maar kost wel minder tijd.