Hoe kan ik binnen een maand 500 euro verdienen? (legaal)

Toegevoegd na 33 seconden:
Ik heb geen baan en mag niet solliciteren..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van wie mag jij niet solliciteren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg over een tijdje een Wajong uitkering, daar gaan ze me helpen met een baan zoeken,maar tot die tijd heb ik natuurlijk ook geld nodig. Maar mag dus niet solliciteren..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
500 euro oer maand, geen baan, en ze leefden nog lang en gelukkig. Het leven is geen sprookje dus dit gaat niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je geen voorschot krijgen of een tijdelijke bijstandsuitkering om de boel te overbruggen?

Het beste antwoord

Je kunt informeren in enkele grote ziekenhuizen in de buurt naar mogelijkheden om deel te nemen aan onderzoeken ivm nieuwe geneesmiddelen. Je schrijft je in als "proefkonijn" en als je in aanmerking komt voor een bepaalde test contacteren ze jou. Voor langere tests waarbij je enkele weken in het ziekenhuis onder observatie moet blijven krijg je al snel 500 euro of meer. Dit wordt gezien als een soort onkostenvergoeding. Het is geen loon en het mag dus. Het is ook ongevaarlijk. Wel zoekt men meestal gezonde mensen die geen medicatie nodig hebben, om de neveneffecten van medicatie te testen. In Antwerpen is er bv SGS die dergelijke onderzoeken uitvoert voor de farmaceutische industrie. Zie de bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat te denken van enkele krantenwijken combineren en/of het bezorgen van folders; en ptt post daar zijn ook diverse mogelijkheden zoals sorteren, bezorgen, zeker rond de kerstdagen moet daar iets te verdienen zijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller zegt toch dat ie niet mag solliciteren?
Wajongg krijg je omdat je niet KUNT werken. Als je dus WEL kunt werken, maar dat vertikt om je uitkering "veilig te stellen" pleeg je DUS fraude. Blijkt echter als je een tijdje gewerkt hebt dat je er daadwerkelijk lichamelijk of geestelijk of verstandelijk niet toe in staat bent, dan is er natuurlijk altijd nog de WAO. Wajongg is ECHT in principe bedoeld voor mensen die nooit in hun leven zullen kunnen werken, vanwege lichamelijke of psychische of verstandelijke beperkingen.

En zonder werk kun je ook geen geld verdienen. Wil je dat geld bij elkaar krijgen, dan zul je spullen moeten verkopen. Meer smaken zijn er eigenlijk niet ; elke dienst die je verleent voor geld en elke activiteit die je ontplooit voor geld, is officieel werk. En wie de handjes uit de mouwen kan steken, kan geen recht hebben op Wajongg. Dat is voor mensen bedoeld die het echt niet KUNNEN.

Heb je voor het ingaan van je uitkering geld nodig om te leven, dan zou je kunnen aankloppen bij de sociale dienst voor bijstand. Tenzij je zo jong bent dat je ouders nog onderhoudsplichtig zijn, dan klop je bij hen aan. Als jij ziek of gehandicapt bent (waardoor je in aanmerking komt voor de Wajongg) dan al dat voor hen ook vanzelfsprekend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap de min weer eens niet, van mij een plus.
Ritsuka
11 jaar geleden
ook + van mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope, het klopt niet. Wajong is ook voor mensen die moeite hebben met werken, ik ben autistisch, waardoor ik recht heb op de wajong. Ik kan werken, maar heb veel hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het spijt me voor je, maar dat valt toch ECHT onder de chronische aandoeningen ; van de hersenen danwel de psyche.
En ja, ook iemand in een rolstoel kan prima op kantoor werken als alles meezit, maar ook die komt wel primair in aanmerking voor wajong. Het hebben van een (arbeids)handicap in welke vorm dan ook staat centraal. http://www.uwv.nl/wajong/klantproces/wat_is_wajong.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij bij uitzondering ook een min. De nieuwe WAjong is alleen voor jongeren die echt nooit kunnen werken, maar de oude WAjong zeker niet!!
Ik werk al vanaf mijn 18e 20 uur per week, en heb een gedeeltelijke WAjong uitkering omdat ik niet méér kan werken.
Er zitten heel veel mensen 'in' de WAjong die wel degelijk nu, of in de toekomst, arbeidsmogelijkheden hebben.
Soms op een aangepaste werkplek, soms in een sociale werkplaats, maar het kan ook een hele normale reguliere baan zijn (zoals ik), die je gewoon op eigen kracht vind door te solliciteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je bij de Wajong kunt werken weet ik, alleen je moet dus primair (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn op het moment dat je volwassen wordt. Het is gewoon een soort variant op de WAO voor mensen die vanuit de basis al gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn. Ook bij de nieuwe Wajong wordt nog zo veel mogelijk naar passend of aangepast werk gezocht.
Als je in afwachting bent voor een betaling van je Wajong, zou ik niet gaan werken. Uiteindelijk ben je hiervoor afgekeurd ivm ziekte of handicap. Om te overbruggen, zou je misschien een voorschot kunnen krijgen bij Werk & Inkomen. Denk niet dat ze daar zo moeilijk over doen, ook vanwege deze extra dure maand. Zou geen risico nemen, om toch te gaan werken, om problemen te voorkomen. Informeer bij Werk & Inkomen of je in aanmerking komt, voor een voorschot. Kan je voorlopig weer even boodschappen doen.