Er is een afspraak met de bedrijfsarts gemaakt, zonder met mij te overleggen. Ik kan niet op die dag omdat ik buitenlands bezoek krijg. Wat te doen?

Volgens AON (de org. die het bedrijf gebruikt voor contact met 'zieken werknemers') heeft zonder overleg met mij een afspraak gemaakt met de bedrijfsarts. Op die dag heb ik echter buitenlands bezoek, en samen met hem een drukke dag. Ik wil de afspraak verzetten, maar dit is allemaal moeilijk omdat ze dit niet als gegronde reden zien. Ze zeggen dat ik een contract heb van 38 uur, en dus moet klaar staan.. Dat is raar, want ben al 2.5 jaar uit de roulatie, en werk sinds een aantal weken 1 dag p.w. .. Krijg ook geen salaris!

Wat kan ik doen???? Ik ben zeker bereid om naar de bedrijfsarts te gaan, maar wil op een andere datum. Volgens AON moet ik contact opnemen met de HR van mn werkgever, maar die proberen mij altijd dingen lastig te maken. Dus ik weet nu al hoe dat gaat... HELP?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ziek: leukemie gehad. Zware behandelingen en een stamceltransplantatie. Daardoor natuurlijk weinig energie, zwaar verlaagde weerstand. Gevoelig voor infecties enz.....

Dus geen koorts achtig ziek zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
... buitenlands bezoek, en samen met hem een drukke dag... en dat terwijl je ziek bent... niet zo gek dat de bedrijfsarts daar vraagtekens bij heeft toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nja.. ziek.. Niet ziek zoals koorts. Ik heb leukemie gehad. En ben sindsdien door lage weestand en verminderde energie enz niet meer full time werkzaam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt kennelijk een uitkering uit de ziektewet en dat brengt verplichtingen met zich mee.
Kun je niet twee dingen doen op die dag? Dus en die afspraak met de bedrijfsarts (dat zal toch geen uren duren), terwijl jouw buitenlandse gast ergens op jou wacht en daarna je programma afmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is nogal lastig omdat ik in Limburg zit op dat moment, en om 10:00 in a'dam moet zijn dan. Dat zou betekenen dat ik 5 uur op moet. Terwijl ze weten dat ik in de ochtend langer slaap omdat ik in de avond niet in slaap kom. Klinkt allemaal beetje stom, maar het brengt wel een hoop rottigheid mee. Ze hebben er natuurlijk niks mee te maken, maar alleen het bezoek van die gast kost me erg veel energie, omdat hij een aantal dagen blijft. Om ook nog om 5 uur op te staan, is echt killing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zal niets anders op zitten dan je naar de bedrijfsarts te schikken want anders heb je kans dat je uitkering van de ziektewet in gevaar loopt. De ziektewet[ik neem aan het uwv] en de bedrijfsarts heeft geen boodschap aan jouw bezoek uit het buitenland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets leuker voor een buitenlandse gast, een dagje Amsterdam! Maak van de nood een deugd, een keertje vroeg opstaan moet toch wel lukken.

Antwoorden (1)

Zolang u nog in loondienst bent bij uw werkgever dan bent u verplicht te gaan.
Ik snap dat, omdat u langere tijd "thuis" zit, dit anders aanvoelt.

:
Ik heb een oproep gekregen voor een spreekuur, maar wil liever op een ander moment komen. Is het mogelijk om de afspraak te verzetten?

Ja, dat kan wanneer u dat overlegt met de werkgever. Indien uw werkgever u verplicht om te gaan dan moet u aan die verplichting voldoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Brainless, dank voor de reactie. Het enige is dat, ik op dit moment geen salaris krijg. Ook erg raar, want het werk dat ik doe is wel degelijk loongerelateerd. Maar dat is een ander verhaal. Ben ik in loondienst als ik geen loon ontvang? :$
ronron1212
11 jaar geleden
Je ontvangt geld omdat je ziek bent en je behoort beschikbaar te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ goed antwoord.