Hoe kom ik zo snel mogelijk aan een bijbaan?

Ik ben 20 jaar en ik solliciteer mij helemaal kapot. Ik ben waarschijnlijk zo overal al afgewezen. Het probleem is dat ik steeds word weggewezen met een argument van ja de andere persoon had meer ervaring of die persoon had betere cijfers(ze kunnen toch mijn CV lezen, maar goed).

In de horeca was ik geen knaller, in de supermarkt word ik niet aangenomen omdat ik te oud ben(ze gooien het op ervaring maar daar geloof ik niks van) en huiswerkbegeleiding word ik niet aangenomen omdat ik geen ervaring heb(of mijn cijfers zijn niet hoog genoeg(ik sta voor alle vakken een 7)).

De post is al bezet in mijn buurt en de winkels hier hebben niemand nodig. Ik heb bij productiebedrijven gesolliciteerd en ook daar hebben ze niemand nodig. Ik ben radeloos, weet iemand waar ik snel aan het werk kom?

Toegevoegd na 56 seconden:
Callcenter heb ik ook al geprobeerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Supermarkten zetten het op ervaring maar het is toch echt wel om leeftijd te doen. Toen ik nog bij een super werkte werd bijna iedereen er op zijn 18/19e er 'uit gezet' door geen contractverlenging te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de lidl hier in apeldoorn worden gewoon mensen van 26 aangenomen, ikzelf ben er op men 21ste komen werken dus tja, dat is een optie voor je alleen ik weet niet of er in jou stad een lidl zit.

Antwoorden (9)

Probeer het via een uitzendbureau. Werkgevers hebben juist in deze tijd behoefte aan flexwerkers. En bedenk of het niet een goed idee is om een opleiding of diploma te halen, eventueel in combinatie met werken. En loop eens bij de gemeente binnen, het Centrum voor Werk en Inkomen. Die zijn verplicht hun best voor je te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schoonmaak branche al geprobeert?
Is, zeker voor een aantal uren per dag,vaak werk
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken bij een tankstation iets voor je? Daar hebben ze het liefst mensen tussen de 18 en 23 jaar. Vaak nemen ze mensen tot 21 aan zodat die nog een tijd mee kunnen draaien (tenminste zo gaat het bij ons)

Dus als je dit wat lijkt kun je stations afgaan en kijken of ze medewerkers zoeken. Je kunt altijd je cv/sollicitatie afgeven.

Heb je ook al op Studentenwerk gekeken? Die heeft ook regelmatig nieuwe (soms tijdelijke) vacatures staan.

Succes met de verdere zoektocht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de inbreng, hier had ik nog niet aan gedacht. Ik heb gelijk bij de Texaco gesolliciteerd(echter vragen ze om een rijbewijs die ik niet heb, echter zit de Texaco bij mij om de hoek). De andere tankstations kan ik geen contact mee krijgen dus ik zie wel.
Als je je aanmeld op zoekbijbaan.nl, krijg je informatie toegemaild. Als jij bijvoorbeeld kiest voor de administratiebranche en de verkoopbranche bij et aanmelden, dan krijg je automatisch een mail als er een baan is in deze branche. Je kunt ervoor kiezen om alleen banen in jou omgeving toegestuurd te krijgen.

Als je je profiel bijvoorbeeld met een foto en/of cv aanmaakt, kan het gebeuren dat je benaderd word door bedrijven, omdat ze denken dat jij binnen het bedrijf past!

Verder kun je op zelf ook de banen doorzoeken, om wat te vinden. Daar kun je dan op reageren via deze site.

Als je op google intypt, bijbaan site (of iets dergelijks) zijn er meerdere van zulk soort sites te vinden, waar je je gratis aan kan melden!

Succes met je zoektocht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat het misschien k*t klinkt, maar ik weet dat Aldi altijd op zoek is naar gemotiveerde mensen, leeftijd maakt geen kont uit. Ze hebben liever mensen van 18+ dan daaronder omdat die nog vaak school hebben en dan niet volledig mogen werken.

Het salaris ligt hoger dan bij de andere supermarkten, alleen zijn de werktijden niet altijd even geschikt, dagen van 8.00 tot 8.00 bijvoorbeeld.

Het zou een optie kunnen zijn. (ik weet dat Aldi regio Amersfoort dringend om personeel verlegen zit).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij de Lidl trouwens!
Hier:

http://www.nationalehulpgids.nl/zoeken/werk.html
12 jaar geleden
Is oppassen, schoonmaken bij ouderen en/of gehandicapten, of op scholen, ziekenhuizen, uitzendburo hebben soms nog wel vacatures. Klusjes doen voor mensen in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik niet alle antwoorden gelezen heb, die je reeds via GOEIE VRAAG hebt gekregen. Maar als tip kan je geven, dat er in avond en nachtwerk genoeg werk voor het oprapen ligt. Zo worden op de gekste plaatsen producten in de avond en in de nacht ingepakt. Overal aan de kust wordt aan visafslag en inpakwerkzaamheden gedaan. Er is gigantisch veel vervoer in de avond en nacht. En wat dacht je van een job als avond- of nachtreceptionist ? Hierin is ook werk te vinden. Maar je moet wel even doorzoeken.
O ja, onze buurjongen (21 in augustus, dus je leeftijd) verdient geld bij een zogenaamd callcenter. Dit is de mensen telefonisch te woord staan en informeren over bepaalde zaken. Hierin is altijd werk zat. Misschien een goed begin om wat geld te verdienen ?
Veel succes hoor !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door duidelijk te zijn wat je kan (lengte ook opgegeven) en WAAR je woont.
Als je dat gelijk had gedaan dan hadden we je veel beter kunnen helpen.