Per ongeluk een vast contract gekregen. Is deze wel geldig? (Lees extra uitleg)

Mijn vriend zijn contract is stilzwijgend verlengd naar een vast contract. Dit moest echter een jaar contract zijn! Hier kwamen ze achter maar konden ze niets aan veranderen, ze hebben toen op een zelf getypte brief gemaakt met daarin dat zijn contract met een jaar verlengd is en dat het op zijn werk goed gaat enz (deze brief is voor het UWV voor zijn wajong uitkering) Verder staat er niets in dat het ipv een vast contract is.. ook nergens anders staat op papier dat dit een fout is en dat het een jaar contract moet zijn..
Nu is het bedrijf overgestapt naar een nieuwe BV en moest iedereen een papiertje tekenen waarop staat welk soort contract hij of zij daar heeft. En daarop staat dat mijn vriend een vast dienstverband heeft... dit ondertekend door hemzelf en de nieuwe BV! Dat betekend dan toch dat hij dus echt een vast dienstverband heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

als hij het zwart/wit op papier heeft dan kan men er idd niet onderuit en heeft hij een vast contract had de nieuwe bv maar beter moeten opletten ze hebben nu beiden de verklaring ondertekend dus rechtsgeldig

Toegevoegd na 6 minuten:
collega bij ons op het werk had zijn 3e contract gehad en moest er uit voor half jaar maar baas vergat dat en liet hem gewoon doorwerken na 3 dagen melde hij dit en kreeg een vaste baan want de baas had op moeten letten dat dit niet gebeurde dus wees zuinig op het papier want ze kunnen er echt niks mee