Is het kennis verkregen over of kennis verkregen van?

Dus mensen wat is correct Nederlands? kennis verkregen over of kennis verkregen van? ik kan het niet vinden op google.. Het is voor een sollicitatiebrief. Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27.5K

Antwoorden (3)

Ik heb kennis verkregen van een bron over een onderwerp.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ligt dus aan de zin. Het kan allebei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb kennis verkregen over een bron van een onderwerp. Het lijkt erop dat in mijn zin de kennis betrekking heeft op de bron en in jouw zin gaat de kennis over een onderwerp.
Is het nu ook inwisselbaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of is 'van' grammaticaal nu een ander woord geworden nl behorende bij een genitief??
kennis verkregen over een onderwerp (geleerd)
ik heb kennis verkregen over dat onderwerp door de studie
kennis genomen van iets (heb het gehoord)
ik heb kennis genomen van het feit dat morgen de weg afgesloten is.
anneliez
11 jaar geleden
Het is: kennis genomen van..
Ik heb kennis verkregen door of ik heb deze kennis verkregen van

Als je bedoelt dat je kennis hebt verkregen door bijvoorbeeld hard studeren, dan zeg je dus door....

Maar het eigenlijk niet helemaal duidelijk wat je precies wilt vertellen in je brief.