Zou je stewardess kunnen zijn als vakantiebaantje?

Waarschijnlijk heb ik volgend jaar een extra lange zomervakantie (3 a 4 maand) en ik vroeg me af of ik gedurende die periode als stewardess aan de slag zou kunnen gaan (dan doe ik de opleiding er natuurlijk nog voor).

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb net via via een pakket met informatie ontvangen waarmee mijn vraag eigenlijk al beantwoord is. Voor de mensen die het antwoord nog graag willen weten: Bij sommige maatschappijen kun je inderdaad terecht voor een vakantiebaantje als stewardess met een opleiding vooraf van 18 dagen.

Dus het is wel degelijk mogelijk ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Aangezien je er voor gestudeert moet hebben niet denk ik. Wel slim bedacht voor gratis vakanties :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat er een strenge selectie plaatsvindt. Maar als je serieus van plan bent om stewardess te worden en daarvoor een opleiding gaat volgen. Dan lijkt het me zeker wel mogelijk.

Het voordeel is dan ook dat je al wat ervaring op doet.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het dan de eerste tijd meer in de vorm van een een soort stage gaat.
Ik zou zeggen probeer het gewoon eens door wat luchtvaartmaatschappijen te bellen. De KLM, Martin Air, Transavia en niet te vergeten de prijsvechters zoals Ryan Air.

Succes ermee
12 jaar geleden
Voor de baan als stewardes is een behoorlijke interne opleiding nodig. Welke contractueel ongetwijfeld met een minimaal jaarcontract gecombineerd word.

Ik vrees dat je de baan en opleidingskosten iets onderschat.

Stewardess is alleen als vakantiebaantje interressant als je ooit je wings (diploma voor steward of stewardess al eens gehaald heb). Maar zelfs dan zal je een grondige keuring moeten ondergaan.
12 jaar geleden
Nee je moet hier toch echt een opleiding voor hebben gehad.