Ik heb eindelijk weer een solisitatie gesprek hoe kom ik het best over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Doe nog even F7 bij je CV
ItisILeClerc
12 jaar geleden
hahaha

Het beste antwoord

ook kan het handig zijn als je van te voren al even nadenkt wat voor antwoord je gaat geven op vragen die vermoedelijk gesteld gaan worden.zoals waarom wil je hier werken.verder kan het ook goed zijn als je probeert zo tegen het einde van het gesprek de angel eruit te halen,en het gesprek wat losser/persoonlijk te maken verder zorg voor een opgewekt en energieke gemotiveerde uitstraling.laat je van je goede kant zien door bv de koffie kopjes na het gesprek mee te nemen.bedenk ook een of een paar vragen die je kunt stellen want daarmee laat jij zien dat je geintereseerd bent.
veel succses op je sollicitatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

trek nette kleding aan en wees enthousiast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedraag je zoals je zelf bent. Niet broek laag enzovoort. Niet met je armen overelkaar zitten want anders kom je gesloten over.
Wees jezelf dan komt alles goed!
Succes!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt af van functie, maar hier de standaard dingen:
- formeel gekleed
- ontspannend overkomen
- weet wat je sterke/zwakke punten zijn
- weten waarom ze jou moeten hebben en niet anderen.
- wees altijd eerlijk
- weten hoe je 'sollicitatie' moet schrijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoon kan dyslexie hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil de vrager alleen maar helpen. Beheersing van de Nederlandse taal is toch een pre, tenzij hij solliciteert in het buitenland.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Persoon kan ook een iPod en dikke vingers hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar 'persoon' zal het nu nooit meer vergeten (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dyslexie en een iPod :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Formeel gekleed is niet overal een must.
Dat ligt een beetje aan het bedrijf en de functie waarop gesolliciteerd gaat worden.
Wel netjes en schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zei ik, hangt af van functie. Maar komt altijd goed over.
Als je last hebt van zenuwachtig zijn,dit gewoon zeggen,dat geeft vaak een opgelucht gevoel en word vaak ook echt wel gerespecteerd en begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees schoon en verzorgd. Zorg dat je vantevoren wat informatie over het bedrijf te weten komt, dan kom je geinteresseerd over ... "die heeft er moeite voor gedaan"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toon vooral je interesse en motivatie. Wees heel beleefd en ga ook netjes gekleed. Kom met goede argumenten waarom ze jou moeten kiezen en vertel desnoods mogelijk over je ervaring die relevant is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door uit te zoeken en/of na te vragen of je geen schrijffouten hebt gemaakt in je sollicitatiebrief en de vraag die je hier gesteld hebt. Daarmee laat je zien dat je er moeite voor doet en je toont motivatie.

Je komt het beste over door in de eerste plaats jezelf te blijven, oprechte interesse in het bedrijf tonen door vragen te stellen, een goede onderbouwing kunnen verwoorden waarom ze jou moeten aannemen en niet iemand anders (zonder arrogant over te komen).

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast door je van tevoren in het bedrijf te verdiepen. Weten wat het bedrijf doet en waar het voor staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dingen opgeeft in je cv als betrouwbaar, of zelfstandig, zorg er dan voor dat je dit kan onderbouwen met voorbeelden van situaties waarin je dit hebt laten zien. Check natuurlijk de website van het bedrijf, hebben ze een visie, een missie? Neem dit dan in je op en laat het eens vallen tijdens het gesprek. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Draag kleding die past bij het beroep.
Dus een pak in de zakelijke/financiele wereld en gewoon nette kleren in andere beroepen
2. Neem een uitgebreid CV mee.
3. Wees niet te laat MAAR NIET TE VROEG, ik werk op een uitzendbureau en wij hebben er een hekel aan als mensen 15-30 minutennnn te vroeg komen. 5 minute eerder is echter oke.
4. Kom gemotiveerd over, je verkoopt jezelf tijdens een sollicitatie gesprek dus probeer jezelf te zijn en daarnaast jezelf goed te profileren als dienstbaar persoon binnen hun organisatie.
5. Denk na over de vragen
- waarom zoude we je aannemen
- Wat is je sterke kan
- Wat is je zwakke kant
6. Als ze om drinken vragen: DOEN
als je een moeilijke vraag krijg, neem eerst slokje thee/koffie. Ook wekt het saamhorigheid.

Dit is denk ik de basis. als je dit volledig uitvoert ben je een heel eind.