Kan ik bij een bedrijf solliciteren zonder tussenkomst uitzend organisatie?

Het zit zo:

Onlangs ben ik benaderd door een uitzendbureau om op gesprek te komen. Ze zouden namelijk een leuke vacature hebben die perfect bij mij zou passen. Na een goed gesprek aan de telefoon had ik dan ook besloten om langs te gaan.

Echter bleek wat door de telefoon was verteld niet helemaal te kloppen.
Voorwaarden die ik oa stelde was een full-time contract. Dit was bleek uiteindelijk toch niet mogelijk. Daarom had ik besloten om af te zien van deze vacature.(heb een baan en zit dus niet te wachten om er op achteruit te gaan)

Nadat ik op gesprek ben gegaan wist ik om Welk bedrijf het ging. Uit nieuwsgierigheid toch maar even een blik gewaagd op de website. Hier zag ik een soort gelijke vacature voor full-time

Mijn vraag is nu; kan ik zonder problemen solliciteren bij dit bedrijf?

Dit omdat ik natuurlijk eigenlijk via het uitzendbureau achter deze vacature/bedrijf ben gekomen.

Alvast bedankt!

Groeten Kruimel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
uiteraard kun je solliciteren op die functie de relatie tussen het bedrijf en het uitzendbureau zijn niet jouw zaak en niet jouw probleem

Antwoorden (2)

Volgens mij geen probleem, als er bij de vacature staat dat het een interne vacature is kun je altijd een open sollicitatie doen
anneliez
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Ik zie nergens iets over "interne" vacature. Waarom noem je dat dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een interne vacature mogen niet externen solliciteren. Waarschijnlijk een verschrijving.
Je hebt gesolliciteerd op een functie via een uitzendbureau. Dat bleek een deeltijdfunctie te zijn.
Nu blijkt dat er een andere functie open te staan. Maar nu wel full-time en buiten het uitzendbureau om.

Natuurlijk krijg je problemen en zal het bedrijf bemiddelingskosten dienen te betalen aan het uitzendbureau.

De vacature is openbare informatie. En je mag soliciteren. Wel blijft het feit, dat full time belooft wordt en terwijl in de werkelijkheid het deeltijd functie is.

Als je denkt dat al die problemen met waard is dan zou ik gaan soliciteren en besef dat je een nadeel hebt ten opzichten van een iemand die niet via het uitzendbureau of iemand die wel bereid is om (tijdelijk) deeltijd te werken.

Je kunt het ook zien als een onderhandeling spel. Jij wilt heel graag full time werken.

Dus bel en ga er voor. En laat je niet tegen houden door problemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje lef hebben en voor jezelf opkomen kan nooit kwaad. Sommige bedrijven (niet allemaal) vinden het zelfs in je voordeel spreken als je van de gebaande paden durft af te wijken. Waarom zou het bedrijf bemiddelingskosten moeten betalen voor een ANDERE functie dan die ze bij het uitzendbureau uit hebben staan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sowieso kan Kruimelnl gewoon solliciteren zonder problemen, al was het dezelfde functie. Hij/Zij heeft namelijk niks ondertekend bij het uitzendbureau. Daarnaast is het zoals iHave suggereerd: je solliciteert voor een andere functie. Ik zie dus geen probleem. En als die er al zou zijn, dan zou die bij het bedrijf/uitzendbureau liggen. Niet bij jou.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook nog dat het bedrijf op de website een fulltime funktie heeft staan, maar als je op gesprek komt blijkt het (weer) om deeltijd te gaan.