Heb je als je een bbl opleiding gaat volgen recht op loon/salaris? Of volstaat een "stage" vergoeding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij BBL heb je recht op loon, bij BOL op stage vergoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger een bbl opl via het Roc gevolgd en ik kreeg salaris, wel het minimum.
Daar tegenover stond wel dat ik een paar jaar voor deze instelling moest blijven werken (ik geloof 2 jaar) omdat zij de opl voor mij betaalden.
En anders zouden de opleidingskosten ook voor een periode maandelijks ingehouden kunnen worden op het salaris waar je dus wel recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt recht op loon. Maar uit eigen ervaring van mij is gebleken dat veel bedrijven dat niet doen, het antwoord; dan zoek je maar iets anders. Wat dus bijna onmogelijk is omdat veel bedrijven die instelling hebben, op internet kan je tevens wel zoeken op leerwerkplekken, hierbij staat vaak of je betaald krijgt of een vergoeding.