Ik ben vakkenvuller (hulpkracht) bij ah. Soms worden mensen op de dag dat ze moeten werken nog afgebeld als er te weinig vulling is. Mag dit?!

Ook is het zo dat mensen die bijvoorbeeld ingepland staan van 18:00 tot 20:00 's avonds, om half acht naar huis worden gestuurd en dan ook maar tot half acht betaald krijgen. Als we juist met te weinig mensen zijn, moeten we vaak langer doorwerken maar dit krijgen we niet altijd betaald.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

je hebt mogelijk geen vast contract, supermarkten profiteren daar van. als er geen werk is kan je naar huis. in een vast contract met vaste werktijden/aantal uren per week werken etc. kan dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je geen vaste contract hebt mag het zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft niets met een vast contract te maken, maar met type contract. En overwerk moet betaald worden, hoe dan ook.
Ik denk dat je een soort nul-uren contract hebt en dan mag dat. Wat niet mag is jullie wel extra laten werken en niet uitbetalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook oproepkracht zijn en dat is zo ongeveer hetzelfde.