Mag ik ontslag nemen als mijn contract verlengd is met een half jaar en ik een andere baan gevonden heb?

Hallo, ik heb sinds 31 mei 2012 een bijbaantje. Ik ben 17 jaar. Mijn contract werd na een halfjaar weer verlengd voor een half jaar en loopt nu dus bijna af. Na een conflict met mijn baas waar ik zeer onredelijk behandeld werd, wil ik weten of ik zomaar weg kan gaan als ik een andere baan heb gevonden.

Weet jij het antwoord?

/2500

In je contract staat hoogstwaarschijnlijk vermeld wat de opzegtermijn is, waar je je aan moet houden. vaak is dat een maand. in overleg met de werkgever kan hier soms van afgeweken worden.

Ontslag op staandevoet buiten beschouwing gelaten kun je alleen 'meteen' weg met wederzijds goedvinden. Anders pas aan het einde van het contract. Of, maar alleen als het contract die mogelijkheid biedt, door de baan op te zeggen met een opzegtermijn van een maand. Als je vandaag opzegt, kun je dan eind mei weg.

Ja , je mag je ontslag nemen ! En dan geldt in de meeste situatie's van af nu zeg toch per 1 mei , en dan echt uit dienst per 1 juni in de langst mogelijke situatie . Wanneer gaat het sneller , bij onderling goed vinden :) , of dat in je cao staat dat opzeggen ook midden in de maand mag (of anders dat er een maand opzeg termijn is zonder de omschrijving dat het altijd van af eerste geldt .dat je nog een berg vrije dagen hebt , of dat je AO al eerder afloopt . Als je een nieuwe baan hebt gevonden , zeg het op tijd tegen je baas , dat je zo snel als mogelijk weg wil . Of zeg nu tegen je baas ik blijf m'n best doen maar ik wil hier weg hoe staat het er voor . Maar dan moet je wel verwachten dat hij jouw AO niet verlengd . Bespreek nogmaals met je baas wat je dwars zit misschien is het een misverstand of een foutje !? Een goede baas is ook niet altijd !!! Perfect , en een goede werknemer maakt ook wel eens een foutje :) jij toch ook . Neem kritiek niet persoonlijk , misschien zat jij ook een beetje fout . Maar ontslag nemen mag altijd . Oja bij week geld gelden nog snellere opzeg termijnen maar dat komt bijna niet meer voor .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100