Wie heeft er voor mij goede tips om een passende baan te vinden?

Welke andere kanalen kun je gebruiken, behalve netwerken, surfen op Internet, advertenties in de kranten e.d.?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Via uitzendbureaus kun je natuurlijk zoeken. De meest rigourouze is een gat in de markt te zoeken en voor jezelf te beginnen.
Misschien kan je ergens vrijwilligerswerk ga doen en zo proberen aan een baan te komen. Dit is een goede voor een passende baan, want dan kom je er achter of je het leuk vind of niet.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar een eventuele oriënatie op een open dag is misschien ook een goede mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Danku voor de aanvulling!

Andere antwoorden (11)

Proactief werken. Stuur een cv naar de firma waar je graag zou werken. Vraag een onderhoud met de HR. Motivatie en zin voor initiatief is één van de belangsrijkste criteria bij aanwerving.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geloof in je zelf en ga er voor. Als je maar lang genoeg echt iets wil dan komt het ook meestal wel goed. En gebeurd het niet is daar meestal een rede voor die je nu nog niet kan begrijpen, maar later meestal . Maar weet wat je wil. Zet je er voor in en wie weet!! Hoor ik het nog? groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst goed bedenken wat je wilt, waar je in opgeleid bent en wat je goed kunt. Dan bedrijven zoeken waar mogelijkheden voor jou zijn. Dan open sollicitaties sturen en je best doen om in gesprek te komen met iemand van dat bedrijf. Ook uitzendbureaus zijn een optie. Als je in het bedrijf bent, desnoods als vrijwilliger, moet je je gaan waarmaken. Het is niet altijd makkelijk. Maar waar een wil is, is (meestal) een weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je jong en onafhankelijk en je wilt in de horeca werken,kijk op internet naar restaurants,campings enz. in binnen of buitenland.Die vragen meestal personeel voor seizoen of jaarbetrekkingen.Buitenland is leuk.Let alleen op goed contract!

Succes

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga eerst na welke je eigen specifieke kwaliteiten zijn, waar je goed in bent. Dat hoeft zelfs nog niet te zijn waarvoor je gestudeerd hebt want soms is het mogelijk om iets graag te doen waarvan je eerder dacht dat dat misschien niets voor jou zou zijn.
Kijk na via de kanalen die je opgaf welke banen je het beste zouden liggen. Schrijf een bbehoorlijk en degelijk CV en vermeld daarin zeker geen onwaarheden. Je wordt er later vroeg of laat toch voor 'afgestraft'.
Het helpt wanneer je iemand kent via via binnen dat bedrijf waarvoor je interesse hebt. Gebruik deze troef , het helpt.
En... blijf steeds jezelf. Is makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het toch maar. Het sterkt je persoonlijkheid op termijn.
Véél succes !!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Netwerken is een breed begrip. Offline, familie, oud collega's, sprotvereninging, school, etc, maar ook online communities. Stap 1 is te bedenken wat je wil en dan heel gericht aan mensen vragen of ze je willen helpen, zoals je het hier hebt gedaan. Met een hele gerichte vraag. Niet of zij zelf een baan voor je weten, maar vraag je netwerk wie zij in hun netwerk kennen die je zou kunnen helpen.

Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
www.SPARQ.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op http://www.tekstagentschap.be/sollicitatiebrieven.htm vind je een Gratis rapport met 10 Gouden Tips voor een Succesvolle Sollicitatiebrief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat zo veel mogelijk mensen weten dat je een baan zoekt. Die kunnen namelijk altijd wel iemand kennen die je een baan aan kan bieden. Ga vervolgens alleen met mensen praten die je ook echt aan kunnen nemen, dus niet met je toekomstige collega's. Zoek een baan bij een klein bedrijf, die nemen de meeste mensen aan en je kunt daar veel makkelijker met de directeur (=degene die je kan aannemen) gaan praten. Lees ook eens "What color is your parachute 2009" van Richard Bolles (ook in het NL verkrijgbaar)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zorg er eerst voor dat je weet wat je eigen kwaliteiten zijn. Wat vind je leuk om te doen, en wat juist niet! Waar krijg je energie van? Wat vind jij een uitdaging?
Zoek op basis van dit profiel een type baan en ga er voor! Stap gewoon binnen bij bedrijven en heb lef!
Als jij je enthousiasme toont en jezelf weet te verkopen komt het goed!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je cv zoveel mogelijk online plaatsen
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=cv+online+plaatsen&meta=