Deze vraag kent veel antwoorden. Zeker als je nog meer disciplines beheerst als alleen het chauffeursvak. Zoals een Kraanmachinist die de wagen kan berijden maar ook de kraan kan bedienen. Of een monteur die een kus kan klaren in 5 minuten, maar als chauffeur misschien daarvoor wel 55 minuten in een wagen zit. Of een prive chauffeur die eigenlijk ook beveiliger kan of moet zijn. Het simpelste antwoord kan ik geven met vrachtwagenchauffeur. Ja kan meer lading meenemen dan gemiddeld, en ben dus ook waardevoller.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met antwoord op het gedeelte HBO , kan je weer gaan denken in disciplines als ambulance chauffeur.
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
De ambulancechauffeur hoeft geen opleiding op HBO-niveau te hebben. Wel een rijbewijs-B, een EHBO-diploma en vaak wordt ook een reanimatiecertificaat gevraagd. De beroepsmatige ambulancechauffeur moet ook de opleiding voor het CCV-diploma ambulancevervoer volgen.
De ambulancechauffeur is medisch dus niet 'net zo hoog' opgeleid als de verpleegkundige die altijd meerijdt.
Frimu2
11 jaar geleden
Klopt ongetwijfeld, daarom schreef ik ook dat je in die richting moest denken. Het gaat er om dat je in ieder geval meer nodig heb dan een rijbewijs alleen.

Andere antwoorden (1)

Privéchauffeur. Er zijn talloze chauffeursbedrijven die mensen aannemen met minimaal HBO niveau, voornamelijk voor het spreken van meerdere talen.