Wat kun je het beste doen met een ernstige ruzie op de werkvloer?

Hallo,

Ik merk op mijn werkvloer dat 2 collega`s
gewoon elkaar niet kunnen uitstaan.
Mijn werkvloer is trouwens een horeca keuken.

Het begon met een klein mening verschil,
vervolgens werd het een discussie,
van een discussie naar een ruzie
en de ruzie escaleerde! ( aanval met een koks mes).
Maar gelukkig stopte de chef kok hem!

Ik weet niet wie er begon. Sterker nog ik was
vandaag vrij. ( hoorde het via via).

Het maakt me wel van binnen bang.
Want voor hetzelfde kon de fysiek aanval
op mij gericht zijn. Ik vraag me dan ook af
hoe het met die 2 verder gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig de baas belt mij nu om te vragen of
ik kan komen werken. Mag ik dit verzoek weigeren? Ik vind het alleen wel sneu voor mijn baas als ik weiger.
Zit hij nu plotseling met 2 lege plekken in zijn keuken.
Maar ik ben vandaag vrij. En ik mag weigeren toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ga je niet gewoon werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik al andere belangrijke privé afspraken
op mijn agenda heb. Natuurlijk begrijp ik mijn baas situatie. Maar deze vrije
dag stond al maanden in mijn agenda gepland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dan kan je het gewoon weigeren, ik dacht dat je niet wilde door die ruzie.

Het beste antwoord

Het lijkt me zinvol dit incident door te laten geven aan de baas door degenen die het gezien hebben. Dan is het aan de baas om te zorgen dat deze 2 normaler met elkaar omgaan of om andere maatregelen te nemen.
Ik denk dat je zelf niet zo bang hoeft te zijn, want je zegt dat er tussen die 2 collega's een conflict is, dat kennelijk geëscaleerd is. Dat conflict is niet met jou, dus waarom zouden ze jou aanvallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is alleen 1 probleem met een getuige.
Deze 2 koks waren de enige aanwezigen in de keuken.
Dus ieder zal zijn eigen verhaal vertellen aan de chef kok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze onderling ruzie hadden en niemand was erbij, hoe weet jij het dan?
Als een van beiden erover verteld heeft, dan moet z/hij dat ook maar aan de baas vertellen, misschien kan die een goed gesprek hebben met beiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gehoord van een ober die toen in de restaurant was. Hij ging af op het geschreeuw en waarschuwde tijdig
de chef kok ( hij zat te praten met een leverancier).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet die verder kijken wat z/hij doet.

Andere antwoorden (1)

De aanvaller wordt waarschijnlijk op staande voet ontslagen en aangegeven bij de politie en de ander heeft er dan geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is alleen 1 probleem. Deze 2 koks waren de enige
die aanwezig waren in de keuken. De chef kok was
elders in het restaurant ( dus niet de keuken). Het enige bewijs die we hebben is dat 1 van de 2 koks
de ander met een mes wilde aanvallen. Maar we weten
niet of de andere kok verbaal hem ernstig heeft gekwetst. Het is dus min of meer verbaal tegen fysiek geweld.