Ik wil de BBL opleiding doktersassistent gaan doen. Nu nog een betaalde werkplek. Wat zijn de beste opties om een betaalde leer-werkplek te vinden?

Ik ben op zoek naar een betaalde BBL werkplek als doktersassistente. Vooral omdat een betaalde werkplek zoek, is het erg lastig.
De reden van een betaalde werkplek is dat ik alleen woon en dus gewoon alle vaste lasten heb.

Wie kan mij vertellen wat de grootste kansen biedt op een betaalde werk-leerplek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Hartstikke goed dat je deze stap wilt zetten! Het is inderdaad -zoals Pelle zegt- een goed idee om open sollicitaties te richten aan huisartsen en ziekenhuizen waar je zou willen werken.
Voor Zorg en Welzijn is er ook een kenniscentrum: Calibris. Zij hebben een site (zie link) met veel informatie. Ook een lijst met erkende leerbedrijven. Je ziet een heleboel adressen, maar een groot deel daarvan is voor BOL. Dus gewone stages bij een schoolopleiding. Bij sommige adressen zie je BBL staan, waar je dus kunt solliciteren. Doktersassistent wordt nu eenmaal niet vaak als BBL-traject aangeboden.
Wat je ook zou kunnen overwegen: BBL secretaresse. Dat komt vaker voor als BBL-mogelijkheid. Je kunt je ook specialiseren als medisch secretaresse. Dan kun je werken in ziekenhuizen en grote groepspraktijken. Zie ook kenniscentrum Ecabo en de link hieronder met erkende leerbedrijven.
Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een wat grotere onderneming want jij bent nog in opleiding dus je kunt al het werk niet alleen doen. Solliciteer dus in een groter ziekenhuis of een grote huisartsenpraktijk.

Ik zou een open sollicitatie schrijven naar elke huisarts, huisartsenpraktijk en ziekenhuis in je buurt.