Stel dat je 5jaar bij de Luchtmacht hebt gevlogen zou je dan "makkelijker" een baan kunnen krijgen bij de KLM?

Want vliegervaring is toch vliegervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Vliegervaring is zeker vliegervaring. Zoals ik begrijp zal er binnen de KLM een opleiding gevolgd moeten worden maar aan vliegers vanuit de luchtmacht of marine worden andere eisen gesteld. Zie de bronlink
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij wel
Ze pikken soms juist vliegers weg bij de luchtmacht
met bonussen lokkertjes etc
ik weet niet hoe het zit met contracten bij de luchtmacht etc
je verplicht je wel voor een aantal jaren natuurlijk, dure opleiding ed deze hoeft je zelf niet te betalen
maar kan me voorstellen dat luchtvaartmaatschappijen zelf
de " contractbreuk" kosten op zich nemen.
daarna betalen ze nog eens de omscholing naar verkeersvlieger

het is juist handig en vaak ook een geplande stap carriere move ,eerst vliegen in het leger en daarna verkeersvlieger
11 jaar geleden
Luchtvaartmaatschappijen nemen vaak ook uitzichzelf oud luchtmacht piloten aan omdat ze een goeie vliegervaring hebben en met alles goed omkunnen gaan.