Bij een email hoef je bovenaan niet de naam van het bedrijf te vermelden zoals bij een brief omdat de mail sowieso onmiddellijk terecht komt op de plaats in het bedrijf via het door hen opgegeven account.

In de onderwerp-balk vermled je de vacature waarvoor je solliciteert, beginnende met 'betreft' en daarna het vacaturenummer en/of de benaming.

Je begint de eigenlijke email met

Geachte,

Dan volgt de openingszins en wat dat betreft vind je via volgende link bruikbare tips:

http://www.stepstone.be/Carriere-Tips/Tips-Trucs/de-eerste-zin-van-je-sollicitatiebrief.cfm

Je kan uiteraard nog steeds kiezen voor de traditionele openingszin zoals:
"Naar aanleiding van de vacature 'x' wens ik mij kandidaat te stellen voor een sollicitatie gesprek"

Daarna vermeld je de reden waarom jij je aangetrokken voelt tot deze job en/of tot hun bedrijf.

Vervolgens bedank je voor de geboden kans en geef je aan dat je uitkijkt naar een gesprek om bijkomende inlichtingen te verschaffen.

Sluit altijd af met ofwel 'hoogachtend'
ofwel
'met beleefde groeten'

en vervolgens vermeld je jouw naam, adres en mobiel nummer

en dan klikken op verzenden uiteraard ;-)
...

Liefs en Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op dezelfde manier als een officiële brief op papier. Beginnen met

Aan bedrijf,
adres,
postcode en plaats
ter attentie van de heer (of mevrouw) A. Jansen.

Geachte heer Jansen,

Hierbij wil ik u mijn interesse voor een functie in uw bedrijf bekend maken. Ik .......
en hoop spoedig bericht van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
jouw naam
adres,
postcode en plaats
telefoonnummer
Amadea
11 jaar geleden
Stuur altijd een sollicitatie-brief mee als bijlage. In de email meld ik : in de bijlage treft u bijv. mijn open sollicitatie en CV aan.
Dat ziet er toch vaak netter uit. Succes!
11 jaar geleden
Ik zou eerst wat proberen uit te vinden over het bedrijf. Wat ze doen en wie er hoofd is van personeelszaken. Bel desnoods even op. Vraag om een emailadres.

Geef in de email aan voor welke functie je wilt solliciteren en beargumenteer (kort) waarom. Je kan ook erin zetten dat je telefonisch contact hebt gehad.

Je moet aangeven waarom je juist voor dit bedrijf wilt werken en waarom jij geschikt bent voor de functie.

Sluit de brief mooi af.

Extra tip is om geen standaard Email/brief te schrijven, maar dat het iets persoonlijks heeft. Dus geen "in afwachting van uw antwoord, verblijf ik".

Schrijf ook geen hele verhalen, maar heb 3 alinea's. Een inleiding (waarom je solliciteert), een middenstuk (wie ben je -in het kort (je kan huidige werk vertellen) en een eind waarbij je aangeeft erg graag benaderd wilt worden bij een vacature.

Succes,
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en ik sluit jouw antwoord mooi af met een +
Castle
11 jaar geleden
Wordt gewaardeerd ;)