Waarom adverteert TNT met een advertentie om bezorgers aan te nemen, terwijl er ondertussen bezorgers worden ontslaan?

ik zag (vandaag) op een spelletjes site(www.spelletjes.nl) een reclame van tnt post, waar ze vragen naar bezorgers. tnt post moest toch mensen ontslaan!
of was dit gewoon een oude reclame?

Toegevoegd na 1 uur:
wel logisch natuurlijk, maar toch: tegen iedereen zeuren dat er mensen weg moeten en dan toch enorm veel reclame verspreiden om ( misschien kleinere contracten, maar toch) mensen aan te nemen!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, ik denk dat langlopende contracten met werknemers zullen worden omgezet in kortlopende contracten. Dus dure mensen willen ze waarschijnlijk kwijt. Toch heeft TNT arbeidskrachten nodig, die worden ingevuld met flexibele contracten (lees goedkopere). Mij viel de reclame op de radio ook al op in combinatie met de nieuwsberichten! heel alert van je om deze vraag te stellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

TNT wil graag af van de vaste dure bezorgers en is nu op zoek naar oproepkrachten. Is geen oude reclame dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee tnt post onslaat haar vaste medewerkers om goedkope partime medewerkers in dienst te nemen
13 jaar geleden
Ronron heeft gelijk. Ik ken iemand die bij TNT werkt (hoog). Ze ontslaan vaste dure krachten en zoeken huisvrouwen en studenten en dergelijke als parttimers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zoeken postbezorgers. Die zijn goedkoper dan de huidige postbodes. Het verschil is dat een postbode ook aangetekende stukken mag rondbrengen en een postbezorger niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om twee verschillende functies, zegt TNT tenminste: bezorgers en bodes.
Waar het op neer komt: TNT mikt iedereen er uit die een contract heeft voor 25 uur of meer per week, en neemt alleen mensen aan op bijvoorbeeld een nul-urencontract of via een uitzendconstructie. Dat scheelt het bedrijf bakken geld...

Toegevoegd na 55 minuten:
Wat je toevoeging betreft: denk aan termen als "marktwerking" en "economie".
Economen hebben vaak niet zo goed door dat 'mensen' en zeker 'medewerkers' ook bij de bedrijfskapitaal horen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het goed hoor die toevoeging
ik ben alleen 11 dus ik denk niet dat ik het ook ga doen;)