Accountmanager is geen beschermde titel dus je kunt het (bij wijze van spreken) met alle opleidingen worden.

Toch denk ik, dat een opleiding commerciële economie meer in de richting komt of een opleiding waarin ‘communicatie’ of ‘marketing’ meer aandacht krijgen dan bij bedrijfseconomie.

Volgens de site "Carrièretijger" heb je in ieder geval de volgende competenties nodig (tja, wat doe je anno-2012 nog zonder competenties):

"1. Stressbestendig
2. Commercieel inzicht
3. Klantgerichte instelling
4. Creativiteit
5. Communicatieve vaardigheden"

Met een opleiding bedrijfseconomie kom je goed terecht in een financieel-administratieve functie ‘op niveau’.

Een "representatieve uitstraling" is ook gewenst (maar daarvoor kun je niet worden opgeleid).
Computoon
11 jaar geleden
accountmanager kun je worden met elk papiertje, mits je maar een vlotte babbel hebt. CE is echter wel een handige opleiding hiervoor.

Ik ben met BE ooit in de marketing terechtgekomen, dus het kan alle kanten op :)