Heeft het ingeroosterd zijn na afloop van 2e nul uren contract gevolgen?

Looptijd tot 1 mei, ingeroosterd door Planburo werkgever voor diensten op 1 en 2 mei. Intentie om 'gewoon' te gaan werken. Juiste keus?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, volgens mij is het zelfs zo, dat als zij jou inplannen op de dag na jouw einddatum, dat ze verplicht zijn jou een extra jaar te geven. Wil je daar niet meer werken, is het een goede reden er een punt achter te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt me wat voorbarig gedacht.

Een contract voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege. Stel dat de einddatum van het huidige contract 30-04 is en aan het eind van die dag wordt gezegd dat je de dag daarna niet meer hoeft te komen, dan houdt het op.

Vergelijk het met het volgende: iedereen moet ruim op tijd zijn vakantie doorgeven. Ook mensen met een contract voor bepaalde tijd van wie het contract voor de vakantie afloopt. Als de werkgever tegen hen zou zeggen: 'jij hoeft je vakantie niet door te geven" dan weet zo'n werknemer al enkele maanden van tevoren dat zijn contract niet verlengd gaat worden. Daardoor zal de motivatie dalen.

Je kunt aan deze inplanning pas echt conclusies verbinden als de eerste werkdag heeft plaatsgevonden. Dan weet je dat het vorige contract verlengd is met de duur van dat contract maar met een maximum van een jaar.

Toegevoegd na 9 uur:
Natuurlijk wel gaan werken tenzij je vooraf hebt gehoord dat het niet meer hoeft.
Computoon