Voor deze leeftijdscategorie gelden de volgende bepalingen:

• de schooltijd telt mee bij de arbeidstijd;
• de wekelijkse rust moet minimaal 36 uur zijn per periode van 7 x 24 uur;
• de dagelijkse rust moet twaalf uur per 24 uur zijn, waarbij de periode tussen 23.00 uur en 06.00 uur is inbegrepen;
• jongeren onder de 18 jaar mogen niet werken in een nachtdienst;
• tijdens vakantieperioden mogen zij eventueel op zaterdag en zondag werken, mits zij dan op andere dagen in de week de wekelijkse rust krijgen;
• per 52 weken moeten zij minimaal dertien zondagen vrij zijn;
• de arbeidstijd per dienst is maximaal negen uur, per week 45 uur en gemiddeld per week 40 uur (160 uur per vier weken);

Zie onderstaande link