Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een opleiding/cursus volgen terwijl ik een uitkering ontvang?

Beste,

Sinds eind 2012 ben ik op zoek naar werk. Helaas kan ik niet in actie komen omdat iedereen om de zelfde reden weigert, u heeft te weinig werkervaring. Ik heb ICT beheer niveau 4 afgerond en nu zit ik een jaar lang in de bijstand.

1 keer in een week moet ik bij een kwekerij planten gaan knippen en door dat gaat mijn motivatie achteruit. Ik kan via een bedrijf binnen 6 maanden een Beveiliger diploma behalen. Ik geloof dat ik in die branche sneller werk kan vinden, alleen Sociale Zaken zegt dat ik geen uitkering kan ontvangen terwijl ik 6 maanden studeer. ( Volledig eigen kosten. En dat accepteer ik )

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het eerste antwoord klopt een opleiding volgen mag, maar je moet wel beschikbaar blijven voor werk.
Verder mag je van de gemeente verwachten dat zij jou helpen om aan werk te komen. Vraag eens na of het bedrijf je een baangarantie wil geven. In dat geval is de gemeente misschien meer geneigd om met je voorstel mee te gaan en willen ze misschien zelfs wel meebetalen aan de opleiding. Anders kun je ook voorstellen een werkervaringsplek te zoeken in de ict zodat je mer kans maakt bij sollicitaties. Probeer hierover een goed gesprek met jou klantmanager van sociale zaken te voeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding