Ik werk nu naast mijn baan ook freelance (chatoperator). Als ik mijn baan kwijt raak mag ik dat dan naast de uitkering blijven doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja, dit heeft geen gevolgen voor ww.

Het wordt anders als je meer uren gaat werken in de freelancefunctie of met de freelancefunctie zou beginnen als je al een uitkering hebt. Dat leidt tot een korting.

Uiteraard moet je wél beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt voor de verloren werkuren. Je kunt derhalve niet stellen (zonder gevolgen): 'Op moment X kan ik niet werken want dan werk ik als chatoperator'.
Computoon
10 jaar geleden
Ja, je mag dit blijven doen.

Dit kan overigens wel gevolgen hebben. Het ligt eraan wat je verdient als chatoperator..

Als je hiermee best goed verdiend, kan het bedrag van de uitkering wat worden ingekort.