Kun je rond komen met een baan als dierenverzorger?

Ik zit nu op een middelbare landbouwschool in het 2de leerjaar. Ik wil graag na de middelbare school een MBO-opleiding doen en leren voor dierenverzorger. Maar verdien je wel genoeg om een huisje te kunnen betalen en voedsel etc. Ook zou ik willen weten of er veel werk is voor dierenverzorgers.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Je krijgt altijd genoeg om een huisje te kunnen huren want als je in Nederland te weinig verdient wordt dat aangevuld tot bijstandsniveau.

Maar bij elke baan moet je het minimumloon krijgen en dat is wat je in heel veel beroepen verdient maar je moet natuurlijk wel een fulltime baan hebben. Als je geen werk vindt of je hebt alleen maar deeltijdwerk dan kom je dus niet hoger dan bijstandsniveau.

Toegevoegd na 53 seconden:
Het minimumloon is bruto 1469 per maand vanaf 1 januari en boven de 23 jaar bij een fulltime baan http://minimumloon2013.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
En qua werk: tja echt veel werk is er niet in maar wat wil je precies: dierentuin? Een asiel draait veelal op vrijwilligers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik wil zowiezo proberen om voor recreatie dieren te zorgen. Dus in een dierentuin. Alleen ik heb gehoord dat het nogal eens lastig kan worden om te kunnen solliciteren.

Andere antwoorden (3)

Ja, je kunt rond komen. Het ligt er alleen maar net aan wat je doet, wat je functie precies is, en hoeveel uur je werkt. Werken als dierverzorger is een beroep waar je echt veel passie voor moet hebben, want het is zwaar werk en het verdient niet veel, maar vaak wel genoeg om te kunnen leven.

Er is niet veel werk, ik weet niet waar je wilt gaan werken maar dierenparken nemen vaak mensen aan die al stage gelopen hebben in dat park. Ik raad je aan om zoveel mogelijk stages te lopen.
Als dit echt is wat je wilt dan zou ik er zeker voor gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er zeker het minimum loon mee verdienen en misschien nog wel meer, dat ligt er een beetje aan welk beroep je er mee gaat uitvoeren, het volgende is oa mogelijk:
Dit kan werken in een asiel, dierentuin, kinderboerderij of grote dierenwinkel zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is afhankelijk van waar je gaat werken.

Ken dierenverzorgers in dierentuinen die pracht van eigen huizen hebben met grote tuinen en mensen die in een dierenasiel werken en er een baan bij moeten nemen om dat het asiel vrijwilligers werk is.