in hoeverre kan een nieuwe werkgever je verplichten tot het verschaffen van informatie over een voormalig werkgever?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hoe bedoel je over je werkzaamheden of anders?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedrijfsgevoelige informatie, zoals lopende projecten of bedrijfsvoering ed.. Mijn huidige baas denkt dat de nieuwe werkgever me daartoe kan verplichten...mij lijkt van niet, maar wilde het toch even checken.

Het beste antwoord

Dat mag hij helemaal niet, als jij daaraan mee zou werken, dan schaadt jij het recht van privacy van jouw toenmalige werkgever, als de toenmalige werkgever hiervoor toestemming geeft dan mag dat wel. Naam adres telefoonnummer en e-mailadres mag je voor je cv (curriculum vitae (curriculum vitae) wel doorgeven, of laten zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, dat dacht ik inderdaad ook, maar mijn baas beweert anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat beweert jouw werkgever dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankuwel, dit bevestigde mijn vermoeden al!

Andere antwoorden (1)

Niet maar dan hoeft hij je ook niet aan te nemen..net wat jij wil..