Ik ben repromedewerker en in het kort gezegd houd ik me bezig met het uitprinten (zw/w en kleur) en evt afwerken van opdrachten die via de mail bij ons binnenkomen. Een enkele keer biedt iemand nog wel een hard-copy als origineel aan, dat wordt dan gescand en daarna geprint. Wij doen ook de afwerking van printwerk, bv. snijden op maat, inbinden dmv ringband- of lijmsysteem, nieten, perforeren of lamineren. Daarnaast doen we ook het dagelijks onderhoud van de apparatuur zoals schoonhouden, bijvullen van supplies zoals papier, toner en nietjes, en het periodiek vervangen van bepaalde onderdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kopiëren

Toegevoegd na 1 uur:
Het is natuurlijk van belang dat je anderen kunt helpen en verstand hebt van de machines. Verder is het heel belangrijk om nauwkeurig te zijn, zodat er geen pagina's missen in een rapport bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je helpt klanten o.a. om kopieermachines te bedienen. Ook reken je met klanten af, zorg je ervoor dat er genoeg papier en toner in de apparaten zit en verhelp je kleine storingen (bijvoorbeeld als het papier is vastgelopen). Daarnaast bedien je de speciale kopieerapparaten waar de klanten niet aan mogen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Repromedewerker, repro staat in Nederlandse begrippen voor reproductie. Dus in dit geval staat het voor een medewerker bij een bedrijf dat reproducties maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen kunnen zich zelf ook goed reproduceren en daar is geen echte opleiding voor (nodig). Mocht je in die branche te werk gesteld zijn en er ook nog voor betaald krijgen, dan heb je een luizenbaan!