Hoeveel euro per uur mag ik vragen voor het oppassen?

IK ben achttien jaar en ik ga overdag oppassen op vijf kinderen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit opgepast voor €15 voor de hele avond. Ik was 15, de kindjes waren 2 en 5 en ik paste op van 20:00 tot ongeveer 00:00
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Avondoppas is niet te vergelijken met dagoppas!

Het beste antwoord

Volgens het Nibud zou je tussen de € 7,80 en 9,70 per uur kunnen vragen. Alleen voor het oppassen en niet voor andere taken:

Een informele oppas is niet officieel als gastouder geregistreerd en heeft geen vergunning. De kosten van deze oppas worden dan ook niet vergoed in het kader van de Wet Kinderopvang. Als een oppas zich registreert bij een erkend gastouderbureau, kunnen ouders wél in aanmerking komen voor een tegemoetkoming in de kosten.

Informele oppas

Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de € 3,90 en €5,80 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen € 5,80 en € 7,80 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen € 7,80 en € 9,70.

's Avonds babysitten

Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van € 2,60 tot € 3,90. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 7,-.

Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tarief informele oppas
Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is tussen de € 3,- en € 4,50 per uur een redelijke vergoeding. Het is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag tussen de € 3,- en € 4,50 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt een bedrag tussen € 4,50 en € 6,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen € 6,- en € 7,50.

(Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar voor 5 kneuters zou ik een tien/uur vragen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niet veel verstand van oppassen, maar ik denk rond de.. 4 tot 5 euro per uur max. Vijf kinderen is nogal pittig. Mocht je er nou echt niet uitkomen , ga dan naar de moeder toe & vraag hoeveel zei denkt dat goed is, want het is haar geld.

Veel succes!
Nina
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je op een of twee kinderen past, zijn de prijzen iets lager, maar mijn ervaring is dat je bij 3 of meer kinderen makkelijk 10,- per uur kunt vragen, als het vijf kinderen zijn uit verschillende gezinnen, is deze prijs goed.

als het vijf kinderen uit een gezin zijn, kun je misschien een vaste prijs afspreken voor een aantal uren, bijvoorbeeld 25,- à 30,- voor vier uur.

voor 's avonds liggen de prijzen anders.
als je 's avonds vier of vijf uur zou oppassen zou je bijvoorbeeld 20,- kunnen vragen.