Zou ik later nog in de psychiatrische richting kunnen werken?

Ze hebben een vermoeden van (C)Ptss bij mij. Nu wil ik later gaan werken in de psychiatrie, omdat ik zie hoeveel je dan voor mensen kan betekenen, maar zou ik op ptss afgekeurd kunnen worden hiervoor?

tinus1969
een jaar geleden
Sowieso is het lastig om nu te voorspellen wat je later kunt - maar waarom denken ze ( welke ze) aan ptss? Waar heb je last van en wasrom?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Geen idee maar je kan op allerlei manieren wat betekenen voor de ander. Eventueel als ervaringsdeskundige.

Antwoorden (1)

Dat zou kunnen. Als je PTTS hebt, dan zijn daar tegenwoordig goede therapieën voor. Alleen wanneer PTSS niet behandeld wordt, zullen de symptomen verergeren.
Ook met milde symptomen zou je nog goed kunnen functioneren.
Tegen die tijd dat je in de psychiatrie gaat werken, zouden je ervaringen je alleen maar geschikter maken voor het werk omdat je veel patiënten beter zou kunnen begrijpen.
Toegevoegd op 17 november 2022 07:50: bron
SimonV
een jaar geleden