mijn baas wil deeltijd ww aanvragen en daarbij mijn contracturen met de helft verlagen, mag dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik betwijfel of het uwv hiermee akkoord gaat,maar ik sta er niet van te kijken want je werkgever zal wel tegen het uwv zeggen: het één of het ander dus m.a.w. of helemaal in de ww of de helft.

Kijk ook eens in je contract en heb je een contract voor onbepaalde tijd?
Ik weet niet of je lid van een bond bent want zij weten ook precies hoe het in elkaar zit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het nog even opgezocht,maar je werkgever mag dit niet éénzijdig doen.

Mijn werkgever wil mijn uren verminderen

Een werkgever mag niet zomaar het aantal uren verminderen! Wanneer je uren zijn vastgelegd in je contract, dan dient je werkgever zich hieraan te houden. Uiteraard staat het jou en je werkgever vrij om in overleg tot een oplossing te komen waar zowel jij als je werkgever mee akkoord kunnen gaan. Een werkgever mag je uren alleen eenzijdig verminderen als hij of zij deze urenvermindering voor eigen rekening neemt.

NB: Ben je in dienst op basis van een 0-urencontract maar heb je gedurende de laatste drie maanden consequent op dezelfde dagen en dezelfde uren gewerkt? Ook dan mag een werkgever niet zomaar je uren verminderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Maria16 op economische gronden kan de werkgever wel degelijk gedeeltelijk ontslag of tijdelijk vermindering van werk aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op economische gronden wel,maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie van vs is.
Niet zo maar ! Maar wel op economische gronden . Dus dat het werk terug loopt , de marges minder worden . Of ? Indien een werkgever kan aan tonen dat het er niet is ( € ) en er niet genoeg binnen komt . Dan kan hij ondervoorwaarden ontslag aan vragen , voor je hele baan of vaak dan tijdelijk voor een gedeelte van je baan . Ja het kan ! Maar niet zo maar even . Raadpleeg je bond , of de rechts hulp succes. .