ik en twee andere colega"s worden om bedrijfs economsche reden ontslagen nu word bij een van ons het terug gedraaid,wat kan dat voor mij betekenen?

Ik ben medisch beperkt heb een 12 uren contract en mijn werk is erg belangrijk voor mijn inkomsten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de andere twee voorgenomen ontslagen niet worden teruggedraaid door de werkgever (waaronder dat van jou) betekent dat helaas dat je ontslagen zult gaan worden, als het ontslag wordt goedgekeurd.

De werkgever moet eerst toestemming hebben voor ontslag, van UWV WERKbedrijf of van de kantonrechter. Daarbij moet hij in de regel rekening houden met het afspiegelingsbeginsel (de leeftijdsopbouw in een bedrijfsvestiging voor en na de ontslagen moet zoveel mogelijk gelijk blijven.)

Als je het niet eens bent met een ontslag via het UWV kun je een procedure starten bij de kantonrechter met mogelijk een schadevergoeding. Als de werkgever gekozen heeft voor ontslag via de kantonrechter (met een eventuele schadevergoeding) houdt het meteen op, er is geen hoger beroep mogelijk.

Als je onverhoopt werkloos bent geworden, heb je 2 werkdagen de tijd om je in te schrijven bij UWV WERKbedrijf en een WW-uitkering aan te vragen. Daar zijn allerlei regels aan verbonden.

Vanaf vier maanden voordat je ontslag ingaat, kun je je overigens al als werkzoekende inschrijven bij het WERKbedrijf. Om je in te schrijven heb je een DigiD nodig. Vraag de WW-uitkering niet later aan dan één werkdag nadat je werkloos bent geworden.

Schakel deskundige hulp in als je denkt die te kunnen gebruiken. Alle sterkte toegewenst.
Computoon