Als je in je proeftijd ontslag neemt, heb je dan nog recht op een uitkering?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je zelf ontslag neemt dan heb je geen recht op een uitkering! Je kunt de proeftijd wel stoppen zonder consequenties die eventueel in je contract staan, daarom heet het ook proeftijd. Maar dan zul je wel een andere baan moeten vinden, of terug naar een eventuele vorige baan. Anders maak je gelijk de stap naar bijstandsniveau.

Alleen op een bijstandsuitkering.

mensen reageren hier nooit. Maar dit is niet waar....maar wel over al gemeen krijg je dan geen uitkering. Tenzij er bepaalde omstandigheden zijn. Ik heb door overspannenheid door mijn werkgever die mij het leven zuur maakte voor een ander baan gekozen, in de proefperiode kwam ik erachter dat deze baan totaal niet was wat ik verwachtte en mij is verteld en mede ik deze baan heb aangenomen in een overspannen toestand,heeft het uwv in mijn beroep alsnog een ww-uitkering toegekent Toegevoegd na 4 minuten: m.a.w. in bepaalde situaties zijn er uitzonderingen en is het waard om een bezwaar in te dienen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100