bij ontslag NEMEN heb je er geen recht op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf ontslag neemt dan heb je geen recht op een uitkering! Je kunt de proeftijd wel stoppen zonder consequenties die eventueel in je contract staan, daarom heet het ook proeftijd.
Maar dan zul je wel een andere baan moeten vinden, of terug naar een eventuele vorige baan.
Anders maak je gelijk de stap naar bijstandsniveau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen op een bijstandsuitkering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf ontslag nemen: nee, nooit.
maar, je hebt altijd het recht een uitkering aan te vragen.

als je bijv. bijstand aanvraagt kan het zijn dat je een maand geen uitkering krijgt omdat je werkloos bent door eigen schuld. maar het is een sociale voorziening, dus zonder geld zitten hoeft niet. dan zou je dus toch recht kunnen hebben.

ww krijg je iig niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen reageren hier nooit.
Maar dit is niet waar....maar wel over al gemeen krijg je dan geen uitkering.

Tenzij er bepaalde omstandigheden zijn.
Ik heb door overspannenheid door mijn werkgever die mij het leven zuur maakte voor een ander baan gekozen, in de proefperiode kwam ik erachter dat deze baan totaal niet was wat ik verwachtte en mij is verteld en mede ik deze baan heb aangenomen in een overspannen toestand,heeft het uwv in mijn beroep alsnog een ww-uitkering toegekent

Toegevoegd na 4 minuten:
m.a.w.
in bepaalde situaties zijn er uitzonderingen en is het waard om een bezwaar in te dienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt ook aan hoelang je arbeids verleden is hoe oud enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je krijgt geen uitkering bij ontslag nemen.Wat je kunt doen is vragen of je werkgever je ontslaat {hij mag dit doen in de proeftijd zonder opgave van reden} en dan krijg je wel een uitkering.
De meeste bazen doen dit wel als je aangeeft dat dit toch niet is wat je wilt want dan hebben ze toch niks aan je.