Is er een site of programma waar men de werkuren en uurloon etc. Invult en het een loonstrook kan genereren met alle lasten erbij ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Uiteraard bestaat dat soort software, dat zijn salarisverwerkingspakketten. AccountView is een van de vele merken.

Bedenk trouwens, dat je er 100% zeker van moet zijn, dat je jaarlijks een up-to-date versie hebt van die software. Percentages van werknemersverzekeringen veranderen, maximum daglonen ook, premies en grondslagen voor het pensioenfonds eveneens, de loonheffingstabel en de premies voor de zorgverzekering natuurlijk ook. Enz. En dat je over de kennis beschikt om te controleren of alle ingevoerde gegevens op de juiste wijze door het pakket worden verwerkt.

Wegens de complexiteit besteden veel kleinere bedrijven de salarisadministratie uit. Of ze laten het 'bulkwerk' doen door een bedrijf als Raet of ADP en hebben een loonadministrateur in dienst met een PDL-opleiding die de mutaties invoert. Van zo'n salarisverwerker 'krijg' je dan ook allerlei lijstwerk als kostenoverzichten per afdeling en totaaloverzichten per periode en t/m periode.

Daar moet je namelijk ook aan denken: niet alleen aan de stroken (en de jaaropgaves) maar ook aan de bestanden om de salarisgegevens snel en goed in de boekhouding te kunnen verwerken (salarisjournaalpost e.d.)
Computoon
11 jaar geleden
En een leuke app hiervoor is Salarybook in de AppStore te vinden (vandaag gratis). Dit is een app die voor persoonlijk gebruik is. Kan je het uurloon invullen, eventueel overwerk en alles via rapporten weer uitdraaien.

Ik geloof niet dat er uiteindelijk een loonstrook gegenereerd wordt.