uit de eerste hand, de chauffeur die het busje rijdt, heb ik vernomen dat dat het minimum loon is !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je rijdt op leerlingenvervoer val je onder de CAO taxi. Op onderstaande website kun je de loontabel downloaden. Dan kun je zelf opzoeken wat je uurloon is op basis van je leeftijd en je ervaringsjaren. Bij wijze van voorbeeld: als je valt in schaal A, tussen de 4 maanden en de 1 jaar ervaring hebt, heb je een uurloon van €8,47 en een maandloon van €1.514,13. Overuren worden iets beter betaald.
Wat dat allemaal betekent kun je online in het bijbehorende CAO-boekje opzoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op dezelfde site kun je ook de looncalculator invullen om te kijken wat dat voor een denkbeeldige situatie voor jezelf zou betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry stippel, maar dit vind ik nog een beetje vaag, want wat is een maandloon? Hoeveel uren zijn dat?
40 uur? 38 uur? 32 uur?? Volgens mij zijn veel van dit soort banen trouwens veel minder uren. s`Morgens de leerlingen naar school brengen, en ze s`middags weer ophalen...
Denk dat zo`n baan slechts 16 tot 20 uren zal zijn... Kortom, naar mijn idee een leuk bijbaantje voor jongeren of vijfenzestigplussers... Toch een plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@conan: klopt, daarom staat in de tabel ook het maandloon op basis van fulltime (wat je dus met leerlingenvervoer nooit van z'n leven haalt) en het uurloon. Een voordeel van rijden op het leerlingenvervoer is dat je makkelijk kan part-timen.
De mensen die ik hier voor de deur krijg, zijn geen studenten of 65+'sers (ze moeten namelijk ook nog een taxi vol autisten kunnen hoeden), rijden op leerlingenvervoer en de rest van de dag allerlei ziekenhuisritjes e.d, dus die maken wel hele dagen.