Kan ik als vrouw automonteur worden?

Of zal ik veel last hebben van de vooroordelen?
Ik ben bang dat ik niet aangenomen word, omdat er nogal een taboe op rust. Mannen denken vaak dat vrouwen slecht zijn als monteur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Als jij je diploma's hebt gehaald betekent dat dat je net zo goed bent als een mannelijk beginnende collega.
De kwaliteit van je werk, je inzet en je omgang met "de jongens"zal bepalend zijn voor acceptatie. Ik vind het een geweldig beroep, dus waarom niet voor vrouwen! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is absoluut niet waar, beroepen kunnen door alle vrouwen uitbeoefend worden als je er maar goed voor geleerd hebt en er verstand van hebt is het helemaal oké!

Want zeg nou zelf...
Dat is toch ook best wel leuk voor de mannen een vrouw in de garage? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij het toch leuk vind dan zou ik het gewoon doen!. En misschien kun je jezelf wel bewijzen tegenover al die mannen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat! Als je niet als een verlegen vogeltje gaat rondlopen, maar een beetje mee-dolt met die kerels en met ze lemaal aan je insteek en opstelling. Als die goed is straal je die energie ook uit. En dat pakken die mannen dan (onbewust) op.
En vrouwen kunnen ook technisch zijn hoor!

Toegevoegd na 2 minuten:
Even een verbetering van mij tekst...sorry.

...een beetje mee-dolt met de kerels en met ze lacht.....het ligt helemaal aan je insteek en opstelling....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een garagebedrijf waar ik vroeger kwam was ook een meisje dat automonteur was en prima voldeed.
Er werd heel positief over geoordeeld.
NB Wel was de afspraak dat er geen pin-up foto's in de koffie/lunchruimte hingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je technisch bent aangelegd , verstand van en interesse hebt in techniek , in het bijzonder autotechniek, niet bang bent voor vieze handen en je staande kunt houden in een mannenwereld, ja, dan kun je uitstekend automonteur worden. Waarom niet ? Je kunde zul je in de praktijk moeten bewijzen, maar hallo hee, dit is 2011 hoor, niet 1940 ! (Toen werkten er trouwens ook een behe hoop vrouwen in de techniek, maar dat was bij gebrek aan mannen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n periode was er tussen 1914 en 1918 ook al toen konden vrouwen ineens wel allerlei werk in fabrieken doen dat voorheen en daarna ineens weer heel mannelijk was