Hoe word ik marketing specialist?

Goeie vraag van mijn vriend: Marketing is mijn passie, het betekent alles voor me. Dit is wat ik wil. Maar ja, en nu, hoe word ik dan een marketingspecialist? Hoe kan ik alles te weten komen over dit vak, later een goede baan krijgen in deze richting en bedrijven helpen hun producten aan consumenten te verkopen? Waar te beginnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Door een studie te volgen in de marketing en een richting in de marketing te kiezen. Zie Bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat dacht je van een opleiding marketing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Studie is 1 ding, maar het is (juist bij marketing) geen garantie voor succes. Een oud-topman van Wehkamp noemde de ideale marketingopleiding "Mavo en een dansdiploma".

Een goede theoretische kennis is zeker een pluspunt, maar ik raad je in de eerste plaats aan een eerste werkgever te vinden waar marketing op een hoog niveau staat en waar je de kans krijgt jezelf te ontwikkelen.

Want de theorie uit de boekjes is geweldig. Maar in de praktijk leer je het vak pas echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig toch echt een diploma nodig om iets te bereiken. Tenzij je een eigen bedrijf begint. Toch is zelfs dan enige kennis een hulpmiddel om het ver te schoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens.... Helaas staren ze zich blind op diploma's tegenwoordig