Welke beroepen vallen onder de zwaardere beroepen wegens de AOW ( ivm werken tot 67 )

En hoe zit dat dan met die dertig jaar waarna je werkgever je lichter werk moet aanbieden?

Hoe licht moet dit werk dan zijn?

Geldt dit ook als je binnen die dertig jaar meerdere werkgevers hebt gehad?

Vanaf welk dienstjaar wordt er naar de dertig geteld?

Een aantal vragen ineen maar leek me overbodig elke vraag appart te stellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Een deel van je vragen wordt al beantwoord in een eerder gestelde vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/uitzonderingen-pensioenleeftijd-ivm-zwaar-beroep.26393

Welke beroepen zwaar zijn, dat zou je zelf kunnen bedenken. Mensen die standaard op het werk achter een balie of een computer zitten vallen daar ongetwijfeld niet onder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bv een stratenmaker hebt, die zou het niet tot z'n 67e volhouden lijkt mij. Het valt ook niet mee om zo iemand nog om te scholen op oudere leeftijd, voor lichter werk...